BYEGM, KİK Toplantısı Yapıldı

01.08.2015 20:31

BYEGM, KİK Toplantısı Yapıldı

Birlik Haberleşme ve İletişim Çalışanları Sendikası’nın (Birlik Haber-Sen) genel yetkili sendika olarak katıldığı Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) ile gerçekleşen 2014 yılı birinci dönem Kurum İdari Kurulu toplantısı yapıldı.

Toplantı, 4688 sayılı “Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu”nun “Kurum İdari Kurulları” başlıklı 22. maddesi gereğince oluşturulan Kurum İdari Kurulu’nun (KİK) Haberleşme işkolunda Birlik Haber-Sen ile BYEGM yetkililerinin katılımıyla Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğünde gerçekleşti.

Birlik Haber-Sen adına toplantıya Genel Başkanvekili Mehmet Cemal Çivi, Genel Başkan Yardımcıları Ömer Budak, Mevlüt Burgaç ve Birlik Haber-Sen BYEGM Başkanı Aytemur Yıldır katılırken BYEGM adına ise Genel Müdür Yardımcısı Uğur Eroğlu, Destek Hizmetleri Başkanı Alaettin Özavşar, İnsan Kaynakları Daire Başkanvekili Yavuz Bayram Maraş ve Eğitim Uzmanı Özlem Akçin katıldı.

BYEGM Genel Müdür Yardımcısı Uğur Eroğlu’nun başkanlığını yaptığı toplantıda: 15 Ocak 2012 tarihinden önce kurumda görev yapmakta olan, kadro karşılığı sözleşmeli mütercimler ile bu tarihten sonra kurumda görev yapmakta olan mütercimler arasındaki ücret adaletsizliğinin giderilmesi. Kurum personeline yaptığı işe göre ve mesleğine göre yurt dışında eğitim imkanı sağlanması.Kurum personeline basın ve enformasyon uzman yardımcılığına geçiş hakkı verilmesi. Kreş açılması. Yeni hizmet binası alınması. Acilen kurum servis ihtiyacının karşılanması.

Toplantının ardından BYEGM Birlik Haber-Sen İşyeri Temsilciliği ziyaret edilerek Birlik Haber-Sen üyeleriyle görüş alışverişinde bulunuldu. Birlik Haber-Sen BYEGM Başkanı Aytemur Yıldır’ da ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi verdi.

 

BYEGM İLE GÖRÜŞÜLEN MADDELER  ve AYRINTILARI ŞÖYLE:

 

MADDE 1-) 15 Ocak 2012 tarihinden önce kurumda görev yapmakta olan, kadro karşılığı sözleşmeli mütercimler ile bu tarihten sonra kurumda görev yapmakta olan mütercimler arasındaki ücret adaletsizliğinin giderilmesi

 

15 Ocak 2012 tarihinden önce kurumda görev yapmakta olan, kadro karşılığı sözleşmeli mütercimler ile bu tarihten sonra kurumda görev yapmakta olan mütercimler, tamamen aynı niteliklere sahip olmakta ve aynı hizmeti yapmakta olmalarına rağmen 15 Ocak 2012 tarihinden önce ve sonra görev yapanlar arasında yaklaşık 1000-1200 TL civarında ücret farkı bulunmaktadır. Bu mağduriyetin giderilmesi için gerekli çalışmaların ve düzenlemelerin yapılması, ayrıca Redaktörlerin maaşlarında da gerekli düzenlemelerin yapılması.

 

MADDE  2-) Mesleklerine ait hizmetlerde yetiştirilmek, eğitilmek, bilgileri artırmak, staj, öğrenim veya ihtisas  yaptırılmak üzere yurt dışına gönderilecek Devlet Memurları hakkında; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 80 inci maddesi gereğince hazırlanmış olan yönetmelik çerçevesinde Genel Müdürlükten durumları uygun personellerin araştırma yapmak, mesleki bilgi ve görgülerini arttırmak, lisansüstü eğitim yapmak amacıyla yurtdışına gönderilmelerinin faydalı olacağı değerlendirilmektedir.

 

MADDE 3-) Kurum Personeline Basın ve Enformasyon Uzman Yardımcılığına Geçiş Hakkı Verilmesi

 

Genel Müdürlüğünüzün teşkilat ve görevlerini belirleyen 231 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede 2011 yılında yapılan değişiklikler neticesinde tahsis edilen Basın ve Enformasyon Uzmanı ve Uzman Yardımcısı kadrolarına atanabilmek için Genel Müdürlük personeline öncelik sağlanması ve belirli bir miktar kontenjan açılarak KPSS’den muaf tutulması. Mevcut hazırda memur kadrolarında görev yapan personelin söz konusu görevlere bir sınav neticesinde atandığı ve yıllar itibariyle Genel Müdürlüğün değişik birimleri emrinde konularında uzmanlaştıkları göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

 Ayrıca  birçok kurum (Gelir İdaresi Başkanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı) bu hakkı personeline tanımakta olup, Genel Müdürlüğünüzün fedakarca çalışan personeline de böyle bir hakkı vermesi durumunda kurum çalışanlarının kuruma olan aidiyet duygusunu daha da güçlendirecek, iş moral ve motivasyonlarını arttıracaktır.

 

MADDE 4-) Kreş İhtiyacı

 

16.08.2013 tarih ve 28737 sayılı resmi gazetede yayımlanan Gebe veya Emziren Kadınların Çalıştırılma Şartlarıyla emzirme odaları ve çocuk bakım yurtlarına dair yönetmeliğin 13 maddesinde,

“Emziren çalışanların çocuklarını emzirmeleri için işveren tarafından, çalışma yerlerinden ayrı ve işyerine en çok 250 metre uzaklıkta EK-IV’te belirtilen şartları taşıyan bir emzirme odasının kurulması zorunludur.

(2) Yaşları ve medeni halleri ne olursa olsun, 150’den çok kadın çalışanı olan işyerlerinde, 0-6 yaşındakiçocukların bırakılması,bakımı ve mziren çalışanların çocuklarını emzirmeleri için işveren tarafından, çalışma yerlerinden ayrı ve işyerine yakın EK-IV’te belirtilen şartları taşıyan bir yurdun kurulması zorunludur. Yurt, işyerine 250 metreden daha uzaksa işveren taşıt sağlamakla yükümlüdür.

(3) İşverenler, ortaklaşa oda ve yurt kurabilecekleri gibi, oda ve yurt açma yükümlülüğünü, kamu kurumlarınca yetkilendirilmiş yurtlarla yapacakları anlaşmalarla da yerine getirebilirler.

(4) Oda ve yurt açma yükümlülüğünün belirlenmesinde, işverenin belediye ve mücavir alan sınırları içinde bulunan tüm işyerlerindeki kadın çalışanların toplam sayısı dikkate alınır.

(5) Emzirme odası ve/veya yurt kurulması için gereken kadın çalışan sayısının hesabına erkek çalışanlar arasından çocuğunun annesi ölmüş veya velayeti babaya verilmiş olanlar da dâhil edilir. Denilmektedir.

Kurum çalışanlarının çocuklarının yararlanabilmesi için kuruma kreş açılması, açılan kreşe de Eğitim Fakültelerinin Okul Öncesi ve Çocuk Gelişimi Fakültelerinden mezun öğretmenlerin görevlendirilmesi ve kreşin çalışma saatlerinin sabah 07:30 ile akşam 18: 00 arasında tutulmasının sağlanması,

 

MADDE 5- ) Yeni Hizmet Binası Alınması

 

Genel Müdürlük personel sayısında artış sağlanması neticesinde Mevcut hizmet binasının yeterli gelmediği gözlemlenmiş olup, hizmet yapılan binanın kiralık ve küçük olması nedeniyle en az 15.000 m² lik kullanım alanına sahip yeni hizmet binasının satın alınmasının faydalı olacağı değerlendirilmektedir.

 

MADDE 6-)Genel Müdürlük Bünyesinde çalışan bazı personellerden fiilen aylık aldıkları kadro ünvanların’da çalışmamaktadır. Bu şekilde çalışan personellerin eğitim durumlarına göre çalıştırılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir.

MADDE-7)SERVİS HİZMETİ

14.08.2013  gün ve 28735 sayılı  Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara ilişkin 2014 ve 2015 yıllarını Kapsayan 2 dönem toplu sözleşme mutabakat metninin  ücüncü kısmının birinci bölümünün 6. Maddesinde “Bakanlıklar ve bağlı kuruluşların merkez teşkilatında görev yapan personele mesaiye geliş ve gidişleri için servis hizmeti sağlanması konusunda çalışma yapılacaktır.” Denilmektedir.

Toplu sözleşme hükümleri çerçevesinde servis hizmetinin sağlanması talep edilmektedir.

BİRLİK HABER-SEN

İLGİLİ FOTOĞRAFLAR