PTT A.Ş. 2015 Yılı 1. Dönem KİK Toplantısı Gerçekleşti

01.08.2015 20:31

PTT A.Ş. 2015 Yılı 1. Dönem KİK Toplantısı Gerçekleşti

Birlik Haberleşme ve İletişim Çalışanları Sendikası’nın (Birlik Haber-Sen) Genel Yetkili Sendika olarak katıldığı PTT A.Ş. 2015 yılı 1. Dönem Kurum İdari Kurulu (KİK) Toplantısı gerçekleşti. Toplantıda Başdağıtıcıların- Dağıtım Şefi, Veznedarların - Muhasebeci olarak isminin değiştirilmesi için PTT A.Ş. Genel Müdürlüğünün Devlet Personel Başkanlığına yazı ile müracaat etmesi için ilke kararına varıldı.

Toplantı, 4688 sayılı “Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu”nun “Kurum İdari Kurulları” başlıklı 22. maddesi gereğince oluşturulan Kurum İdari Kurulu’nun Haberleşme işkolunda Birlik Haber-Sen ile Posta ve Telgraf Teşkilatı yetkililerinin katılımıyla PTT Genel Müdürlüğünde gerçekleşti.

Birlik Haber-Sen adına toplantıya Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Gürbüz İnaltekin, Genel Başkanvekili Mehmet Cemal Çivi, Genel Başkan Yardımcıları Ömer Budak, Mevlüt Burgaç, Abdurrahman Tanrıverdi, Ahmet Karagöz M. Salih Yıldırgan katılırken PTT A.Ş. adına ise PTT Genel Müdür Yardımcısı Ali İhsan Karaca, İnsan Kaynakları Daire Başkanı Erdal Örgen, Muhasebe ve Finansman Daire Başkanı Seyit Ahmet Suluova, Destek Hizmetleri Daire Başkanı Mehmet Rüzgar, Bilgi Teknolojileri Alt Yapı Daire Başkanı Adnan Aydemir, Hukuk Müşaviri Osman Gençgönül, Posta ve Kargo Daire Başkan Yardımcısı Sabahattin Vural, Satın Alma Daire Başkan Yardımcısı Selami Özsoy, İnsan Kaynakları Daire Başkan Yardımcısı Serdar Tekelioğlu ve PTTbank Daire Başkan Yardımcısı Sevtap Korunur katıldı.

PTT A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Ali İhsan Karaca’ın başkanlığını yaptığı toplantıda, cihet parselizasyonu, veznedar ve başdağıtıcıların  kadrosu ve hakları, idari hizmet sözleşmeli personelin mesai saati sınırının kaldırılması, tayın taleplerinde taşeronların firma elamanlarının tayin taleplerinin norm karşılığı olarak dikkate alınmaması gerekmektedir, idari hizmet sözleşmeli personellere performans ücreti verilmesi, dağıtıcı personelin memur olarak atanması, iş güvenliği uzmanı alımı, cumartesi günleri dağıtım ve gişe tahsilat hizmetlerinin kaldırılması, tüm şubelerin 2 personele çıkarılması ve güvenlik önlemlerinin alınması, unvan değişikliği, PTT’nin kuruluş yıldönümün de ikramiye verilmesi, dağıtıcı kıyafetleri, Kıbrıs’a geçici gönderilen personel sayısının arttırılması, merkezlerde doktor bulundurulması, teknik personele unvan yükselme sınavına katılma hakkı verilmesi, genel müdürlük ve başmüdürlük ihtisaslarda çalışan personele kariyer unvanı verilmesi, personel eksikliği, başmüdürlük posta işletme birimlerinin memur sayısının artırılması, motorize köy dağıtımında kiralanan araçların şoförlü olarak kiralanmasını, taşeron dağıtıcılara hizmet araçlarını kullanma izini verilmesi, atm’ler için başmüdürlüklerde yeni bir birimin oluşturulması, para sayma makinası, PTT A.Ş.’nin memur ve dağıtıcı sayısının arttırılmasını, tüm çalışanlara su ve servis hizmeti verilmesi, dağıtım hizmetleri için alınan motorsikletler kullanılamıyor, bekleyen memur ve dağıtıcı  norm artışlarının acilen sisteme yüklenmesinin sağlanmasını gibi başlıklar görüşüldü.

Toplantının ardından Birlik Haber-Sen Genel Başkanı Gürbüz İnaltekin ve Yönetim Kurulu üyeleri PTT İnsan Kaynakları Daire Başkanı Erdal Örgen ve Muhasebe ve Finansman Daire Başkanı Seyit Ahmet Suluova’yı makamında ziyaret ettiler.

PTT A.Ş. İLE GÖRÜŞÜLEN MADDELER  ve AYRINTILARI ŞÖYLE:

CİHET PARSELİZASYONU:

PTT A.Ş. Genel Müdürlüğünüzün 08.04.2015 tarihinde tüm Başmüdürlüklere göndermiş olduğunuz “Cihet Çalışması Yapılması” konulu genelgenizle tüm dağıtım alanlarında cihet çalışması yapılması talimatı verilmiştir.

Tüm dağıtım alanlarında yeniden cihet çalışması yapılması sendikamızın uzun süredir gerek kurum idari kurul toplantılarında gerekse yüz yüze yapılan görüşmelerde taleplerinin başında bulunmakta idi. Bu çalışmanın yeniden yapılması yönünde verilen emirden dolayı tüm çalışanlar adına teşekkür ederiz.

Bununla beraber tüm çalışanların beklentisi yapılacak olan bu çalışmanın sadece kontrolörler tarafından değil, Başbakanlığın 2010/26 sayılı Genelgesi doğrultusunda ( Katılımcı ve demokratik yönetim anlayışının gerçekleştirilmesi ve  şeffaflığın sağlanması açısından kamu personelini ilgilendiren lojman, kreş vb. sosyal haklara ilişkin olarak yapılan çalışma ve komisyonlara: uygulamanın kapsamına giren kurum, birim veya işyeri bazında en çok üye kaydetmiş sendikadan bir temsilcinin katılımına imkan sağlanacaktır.) yetkili sendika temsilcilerinin, baş dağıtıcıların ve parselizasyon yapılan bölgeyi bilen tecrübeli dağıtıcılarında bulunduğu bir ekip kurularak mutlaka sahada bütün cihetler gezilerek yapılmasının sağlanmasıdır, merkezin normu belirlenirken de oluşturulacak komisyon içinde Merkez Müdürü, Kontrolör ve Yetkili Sendika Temsilcisinin bulunması ve imza altına alınmasının sağlanması ile ileride oluşabilecek problemlerin önüne geçilmiş olacaktır.

VEZNEDAR VE BAŞDAĞITICILARIN  KADROSU VE HAKLARI:

Kızılcahamam’da düzenlenen KİT çalıştayında 399 sayılı kanun hükmünde kararnameye göre çalışanların ücret düzeylerinin düzenlenmesi ve ücret guruplarının 5’ten  3 guruba düşürülmesi konulu  2. Çalıştay’da aynı işi yapan ancak farklı isimlerle hizmet veren ve farklı ücret gruplarındaki kadroların birleştirilmesi kararı alınmış olup, Kurumların birleştirme taleplerini Devlet Personel Başkanlığına bildirilmesi istendiğinden, Şirketimiz bünyesinde çalışan veznedarların Diğer Kamu İktisadi Kuruluşlarında olduğu gibi Kadrolarının Sayman veya muhasebeci olarak değiştirilmesi, Başdağıtıcıların ‘da kadrolarının Dağıtım Şefi Kadrosuna aktarılması (şef kadrosunun bütün mali ve sosyal haklarıyla birlikte temel ücret, ek ödeme … vb) için Devlet Personel Başkanlığına talepte bulunması Aynı işi yapan ancak farklı kadrolarda bulunanların birleştirilmesi sağlanacağı gibi 300 yakın dağıtım birimlerinde bulunan şef kadrolarından PTT Bank ve diğer birimlerde çalıştırılacağından kurumun  300 personelden tasarruf sağlamış olacaktır

Ayrıca görev tanımının arasında gerektiğinde dağıtım hizmeti yapar ibaresi olması sebebiyle dağıtıcı kadrosundaki personelin almış olduğu tayın bedeli (yemek ücreti) ve araç kullanım ücreti olan 50 TL’nin araç kullanan başdağıtıcı personele de ödenmesi gerekmektedir,

İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MESAİ SAATİ SINIRININ KALDIRILMASI

İdari hizmet sözleşmeli personelin sözleşme esasları, Sözleşme ücretleri ve fazla çalışmaya ilişkin usul ve esaslarının 12. Maddesinin 1. bendinde; hizmetlerin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak amacıyla zorunlu durumlarda, ayda 50 saati aşmamak üzere fazla çalışma yaptırılabilir, ifadesi yer alsa da personele ödenen fazla mesai ücreti ayda 30 saat ile sınırlandırılmıştır. 

Haftanın 6.günü çalışan merkezler için bir ayda 4 cumartesi çalışan ve özellikle bazı  merkezlerde  kendi mesaisinden sonra akşam saat 20:00’e kadar ve pazar günü telgraf dağıtımı için çalışan personelin toplam mesai saati 30 saat sınırlamasına takılmakta ve her ay yaklaşık ayda 10 saati aşkın bir mesai ücretini alamamaktadırlar.

Yukarıda belirtmiş olduğumuz “ayda 50 saati aşmamak üzere fazla çalışma yaptırılabilir” ifadesinin tüm personele uygulanarak 30 saat sınırlamasının kaldırılması.

TAYIN TALEPLERİNDE TAŞARONLARIN DİKKATE ALINMAMASI GEREKMEKTEDİR.

PTT bünyesinde istihdam edilen taşeron ayırım sevk elemanları Posta Gelen Giden servislerinde çalıştırılmakta olup, şirketin ayrım, sevk ve kayıt düşüm işlemlerinde çalıştırılmakta, Gişede, Veznede ve Şubede yasa gereği çalıştırılamamaktadır. Diğer bir ifadeyle taşeron çalışanları şirketin % 35’lik kısmında istihdam edilebilmektedir. Buna karşın tayin taleplerinde, memur veya dağıtıcı normu olarak değerlendirilmeye tabi tutulmaktadır. Şirketin tamamında çalıştırılamayan taşeronların personel norm değerlendirmelerinde göz önünde bulundurulmadan tayin taleplerinde dikkate alınmaması gerekir.

İDARİ HİZMET SÖZLEŞMELİ PERSONELLERE PERFORMANS ÜCRETİ VERİLMESİ

İHS personel performans kriterleriyle ilgili olarak aynı hizmeti yerine getiren ancak farklı statüde olup, farklı ücret alan ve farklı haklara sahip olan personel arasındaki çalışma barışına bozan ve huzursuz bir işyeri ortamı oluşmasına sebep olan farklılıklar giderilerek aynı işi yapan, aynı unvanı personel arasındaki haksızlığa sebep olan olumsuzluk giderilmeli, tek tip ücret ve statü belirlenmelidir.

Ayrıca, PTT A.Ş bünyesindeki çalışan veznedar, şef müdür ve üst unvanlar ile Başmüdürlük birimleri ile merkez müdürlükleri büro hizmetlerinde çalışan memurların, teknik personel ve mühendislerin performans kriterleri belirlenmediğinden en kısa sürede belirlenmesi gerekmektedir. Özellikle memur, tekniker ve dağıtıcılara öngörülen ücret tabanı çok düşük olduğundan çalışanlar arasında huzursuzluğa neden olmuştur.

PTT iş yerlerinde yapılan araştırmalarda sıramatiklerden müşterinin çağrılması fatura tahsilatının yapılması 1,5 dakika sürmektedir. Dünya sağlık örgütlerinin ve uluslararası çalışma örgütlerinin çalışma standartları da göz önünde bulundurulduğunda, memurun bir günde maksimum yapacağı tahsilat işlemi adedi 270’dir.

Diğer yandan; bir dağıtıcı personel cihetine gelen gönderilerin ayırımı tasnifi, istatistik programına sayısal verileri girmesi, yapılan tebligat mazbatalara meşruatların yazılması cihete çıkışı ve cihette 300-350 dakika kaldığı göz önünde bulundurulsa bile verilen standart puanına ulaşılamamaktadır. Büyük bir zaman harcanmasına rağmen iade tebligata puan verilmemesinin kabul edilmesi mümkün değildir.7201’’ sayılı tebligat kanununa göre bir dağıtıcı, günde 50 ile 60 arasında tebligat yapılabileceği göz önüne alındığında 90 tebligat teslimi mümkün bulunmamaktadır. Kayıtlı ve kayıtsız gönderilerin dağıtımında Genel Müdürlüğümüzün kriterlerine ulaşılması mümkün değildir.

Yukarıda saydığımız nedenlerden dolayı, İHS’li gişe çalışanı ve dağıtıcı personele standart hedef temel puanının 8000 puandan 6000’ne düşürülmesi ile standart puanın da 7200 olması kanaatine varılmıştır.

Merkezler ile iş yerleri arasında para, Posta ve Kargo ringi yapanlara ilişkin bir düzenleme bulunmamakta olup, Pttmatik işlemlerini yapan personele verilen puanda yetersizdir, artırılmalıdır. Kurumlara depozito ödemeleri kimlik tespitine tabi olduğu göz önünde bulundurulmadığından az puan verilmiştir, artırılmalıdır.

Performans Değerlendirme Yönetim Sistemine ilişkin Usul ve Esasların “Performans puanının hesaplanması” başlıklı 8. Maddenin (f)  fıkrası, 4. Fıkranın B bendi, aynı maddenin disiplin ceza oranlarının Uyarma %5, Kınama %10 ve ücret kesimi %30 ve yıllık Ücret artışından yararlandırmama %50 oranında düşüm yapılır hükmünün metinden çıkarılması gerekmektedir. Hem disiplin cezası verip ayrıca performanstan yararlandırmama cezası vermek suç ve cezayla orantılı olmayıp, iki kez ceza verme anlamına gelmektedir.

DAĞIT1CI PERSONELİN MEMUR OLARAK ATANMASI:

Şirketimiz 2006 yılından 2012 yılına kadar her yıl Ocak ayında bir yönetim kurulu kararı yayınlıyor, ardından beş yılını doldurmuş ve dört yıllık fakülte mezunları bir dilekçe vererek uygun yerlere memur olarak görevlendiriliyordu. Bu uygulama dağıtıcı personelini okumaya sevk ediyor, şirketin eğitim düzeyini artırıyor, müşterilerimize de kaliteli bir hizmet verilmesini sağlıyordu. 2012 Ocak ayında çalışanlarımızın beklediği Yönetim Kurulu Kararı çıkmadı. Şirketimiz bunun sebebinin çok sayıda dört yıllık fakülte mezunu dağıtıcının oluştuğunu, bunları hemen memur yapmaları durumunda, dağıtımda büyük sıkıntı yaşanacağını bundan dolayı sınavla memur yapılması kararını aldıklarını belirtmişlerdir. Yapılan memurluk sınavı sonucunda 744 dağıtıcı personel memur olarak göreve başlamıştır. Ancak memur olmayı bekleyen yaklaşık 1500 dağıtıcı personelimiz bulunmaktadır. Talebimiz bütün personelin sınavsız memur kadrolarına atanmasıdır. Bunun mümkün olmadığı takdirde bu sınavın her yıl düzenli olarak yapılması, dışarıdan memur alınmaması ve 2-3 yıl içinde memur olmayı bekleyen bütün dağıtıcı personelin memur olarak atanmasını talep ediyoruz.

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI ALIMI

PTT A.Ş bünyesine iş güvenliği uzmanı alımı yapılması halinde, önce kurum içinde bu unvana sahip personellerden karşılanması kuruma daha fazla yararlı ve faydalı olacaktır.

CUMARTESİ GÜNLERİ DAĞITIM VE GİŞE TAHSİLAT HİZMETLERİNİN KALDIRILMASI.

TÜM ŞUBELERİN 2 PERSONELE ÇIKARILMASI VE GÜVENLİK ÖNLEMLERİNİN ALINMASI.

Karlılığı bulunmayan ve tek memurla çalışan ve güvenliği olmayan PTT şubelerinin kapatılarak, şube hizmetlerinin, en az 2 memur ve güvenlik görevlisinin de bulunduğu ortamda devam etmesinin sağlanması, PTT’nin imajını ve hizmet kalitesini olumlu yönde etkileyecektir.

Özellikle son zamanlarda meydana gelen PTT şubelerindeki soygunlar hız kesmeden artmaktadır. Bu şubelerde bulunan personelin can güvenliği olmadığı gibi her gün olacakmış gibi endişe içinde çalışması, hem sosyal hayatını hem de iş hayatını son derece kötü etkilemektedir.

Bu sebeple özellikle işlem hacmi az olan güvenlik zafiyeti bulunan şubelerin kapatılması, kapatılması zarara yol açması düşünülen şubelere ise mutlaka güvenlik görevlisi tahsis edilmesi hem personelimizin can güvenliğini hem de kurumun güvenilir hale gelmesini sağlayacaktır.

UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ:

Personelimiz, dağıtıcı veya memur olarak kuruma girmiş göstermiş olduğu azimle bir üst öğrenim veya farklı bir dalda okul bitirerek kendisini geliştirmiştir. Dağıtıcı ve memur olarak işe girip Mühendis, Tekniker, İşletme mezunu personellerimizi uygun bulunan kadrolara ataması yapılmalıdır. Ayrıca dağıtıcılıkta gecen sürenin şeflik ve müdürlük sınavlarına girerken dikkate alınması gerekmektedir.

PTT’NİN KURULUŞ YILDÖNÜMÜNDE İKRAMİYE VERİLMESİ

PTT’nin her kuruluş yıl dönümlerinde, bu güne kadar personellere hiçbir hediye ya da ikramda bulunulmadı ve kurum aidiyet duygusu oluşturulmadı, kuruluş yıldönümlerinde personellerin hatırlanması bakımından hediye yada ikramlarda bulunularak ikramiye verilmesi.

DAĞITICI KIYAFETLERİ:

Şirketimiz tarafından yılda iki defa yazlık ve kışlık olarak verilen kıyafetlerin kalitesiz ve sayısının az olduğu birçok dağıtıcı personel tarafından bildirilmiştir. Özellikle haftada 6 gün giyilerek deforme olan çok yıkandığı ve kalitesiz olduğu için lacivert pantolonun morardığı, tişörtlerin renginin solması dağıtıcılarımızı zor durumda bırakmaktadır. Bu kıyafetlerin numunelerinin başka firmalara kalitesinin inceletilerek, uygun görüldüğü takdirde gösterilen numunenin bire bir aynısının seri üretimde değişime ve kalitesinin bozulmasına izin verilmeden temin edilerek dağıtıcıya 4 tişört ve 4 pantolon olarak teslimi sağlanmalıdır.

Yine yılda iki defa yazlık ve kışlık olarak verilen ayakkabının da, Türkiye’nin her bölgesinde rahatlıkla kullanılabilecek bir yapıya sahip olmadığı kesindir. Yılın birçok ayını yağmurla geçiren Karadeniz bölgesinde, aşırı sıcak ve nemle geçiren Akdeniz ve Ege bölgesinde, Karasal iklim gösteren İç Anadolu bölgesinde, dondurucu soğuğa sahip, aşırı bir kar yağışı ve dağlık bir bölge olan Doğu Anadolu bölgesinde fedakarca çalışan postacılara aynı cins aynı model ayakkabı dağıtmak mantık dışı ve büyük bir eziyettir.Her bölgeye özel ayakkabı üretimi yapılması çok zor olması sebebiyle personelimize yılda iki defa renginin siyah olması şartıyla ayakkabı alması için 100’er TL olmak üzere toplam 200 TL para verilmesi bu sorunu ortadan kaldıracaktır.

KIBRISA GECİCİ GÖNDERİLEN PERSONEL SAYISININ ARTTIRILMASI

Kıbrıs ta ASPOS Merkezinde Gemiden Posta ve Kargo gönderilerinin indirilip araca yüklenmesi, Merkeze getirilmesi ve tekrar şubelere sevk işlemlerinde Merkez komutanlığınca asker görevlendirilerek yürütülmekteydi. Yeni uygulamada artık asker görevlendirmemesi yapılmaması nedeniyle, özellikle Mayıs ayımdan itibaren yoğun kargo gönderi trafiği başlamasına müteakip, Türkiye den görevlendirilen 1 memur ve 1 şoför vasıtasıyla gemiden kargo indirip bindirme işlemlerinde çok zorlukların yaşandığı, geçici görevle gidilen KIBRIS MAGOSA ASPOS merkezinde önemli sıkıntı ve sorunlar yaşandığı tespit edilmiştir. Bu merkezde önceki dönemlerde Kargo yükleme ve boşaltma işlemleri askerler yardımı ve marifetiyle yerine getirildiği düşünüldüğünde, adada görev yapan subay, astsubay, er ve erbaş  eşyalarında sadece AS POS       ( Gemi Postasıyla) aracılığıyla taşınması nedeniyle özellikle, Mayıs ile Eylül ayları arasında yoğun kargo trafiği yaşanmaktadır. Bu itibarla söz konusu AS POS Merkezine Kargo indirip bindirme işlemleri için görevlendirilen personel sayısının artırılması,

Diğer yandan ASPOS’ a bağlı komutanlıklar bünyesinde hizmet veren şubelerde de memur norm dağılımlarında eksiklik ve yetersizlikler bulunmaktadır.  Magosa  ASPOS Merkezi Çalışan normu;  1 Posta ve Kargo Gelen Giden, 1 Gişe ( TT, Posta ve Havale gişe müşterek), 1 Veznedar, 1 Müdür,  1 Şoför olmak üzere toplam 5 çalışan, bağlı şubeler, Ercan şb. 2, Lefkoşe 1, Çamlıbel şb.2, Girne şb. 1 memur 1 hizmetli, Değirmenlik şb. 1, olmak üzere toplam 13 çalışan görev yapmaktadır. Özellikle Girne Kıbrısın en büyük askeri birliği konumunda olup (Tümen Komutanlığını),  Girne şb.1, Lefkoşe şb.1, Değirmenlik şb. 1 memur normu bulunmaktadır. Ancak buralarda 1 memur normunun yetersiz olmasından dolayı, geçici görevli olarak giden çalışanlarımızın önemli ölçüde zorluklar ve sıkıntılar yaşadığı tespit edilmiştir. Tek personel bulunan şubelerdeki çalışanların hastalanmaları halinde de yelerine geçici görevli personel görevlendirme imkanı bulunmamaktadır. Yaşanılan sıkıntı ve olumsuzlukların giderilmesini teminen, Magosa ASPOS Merkezine 2, Girne, Lefkoşe ve Değirmenlik şubeleri memur normlarının 2’ye çıkarılması gerek kurum hizmetlerinin sağlıklı yürütülmesi, gerekse personeller açısından kesinlikle yararlı ve olumlu olacaktır. Girne PTT Misafirhanesinin de yeniden bakımdan geçirilerek günümüz şartlarına uygun olarak düzenleme yapılması PTT A.Ş’ nin prestij ve imaj bakımından büyük önem arz etmektedir.

MERKEZLERDE DOKTOR BULUNDURULMASI:

İş Kanununda belirtilen yasalar çerçevelerde sayısı 50 kişiyi geçen özelliklede Dağıtım ve Toplama Merkezlerinde 1 adet doktor bulundurması personelimiz açısında son derece önemlidir. Personelimizin muayene haricinde ilaç yazdırmak için bile bir gününü ayırmak zorunda kalıyor. Buda mecburen iş kaybına sebep oluyor. Sabah 08:00-12:00 arasında merkezlerde doktorun bulunması bu iş kaybını önleyecek personelimizin daha verimli çalışmasını sağlayacaktır.

TEKNİK PERSONELE UNVAN YÜKSELME SINAVINA KATILMA HAKKI VERİLMESİ,

4 yıllık fakülte mezunu Teknisyen ve Teknikerlerin unvan yükselme  sınavlarına girebilmelerinin sağlanması. Mühendislere sağlanan bu imkanların diğer teknik personele de sağlanması.

GENEL MÜDÜRLÜK VE BAŞMÜDÜRLÜK İHTİSASLARDA ÇALIŞAN PERSONELE KARİYER ÜNVANI VERİLMESİ

Genel Müdürlük  Daire Başkanlıkları ile Başmüdürlükler bünyesindeki ihtisas müdürlüklerinde çalışan memurların yaptığı iş ve işlemler uzmanlık gerektiren ve nitelikli olmaları nedeniyle bu memurlara nitelikli görev unvanı verilmesi. ( Bilgisayar veri hazırlayıcısı gibi )

PERSONEL EKSİKLİĞİ:

PTT A.Ş.’de emeklilik, istifa, başka kuruma  yatay geçiş ve yeni kurulan birimler ile artan iş yükü nedeniyle kurumun acilen 2000 personele ihtiyacı vardır.  Açıktan personel alımında gecikmelerin yaşanmaması ve acil  personel ihtiyaçlar için  personel temin edilmesini teminen yedek personel talep edilerek acil personel taleplerinin ilana çıkmadan yedekteki personellerin  giderilmesinin sağlaması,

Taşeronlaşmaya son verilerek şartları tutan tüm taşeronların İHS geçirilmesini,

Ayrıca, Posta ve Telgraf Daire Başkanlığınca her gün posta ve kargo gönderilerinin teslimleriyle ilgili sürekli mail ve EBYS üzerinden emirler gönderilmektedir. Ancak Merkezlerde önemli oranda personel ve araç eksiklikleri halen giderilememiş olup, PTT Merkez ve şubelerdeki, Posta Dağıtım Merkezindeki eksik personelin bir an önce alım yapılarak tamamlatılması.

BAŞMÜDÜRLÜK POSTA İŞLETME BİRİMLERİNİN MEMUR SAYISININ ARTIRILMASI

Başmüdürlükler bünyesindeki Posta İşletme, İşletme ve Teknik Birimler Müdürlükleri bünyesinde, Posta ve Kargo D. Bşk., PttBank, D.Bşk., Pazarlama D. Bşk., Değerli Kağıtlar D. Bşk., Satın Alma. D. Bşk., Yapı İşleri D. Bşk., Teknik İşler D.Bşk., Elektronik Hiz. Alt Y. D. Bşk., Bilşim D. Bşk.,lıları bulunması nedeniyle bu Daire Başkanlıklarına ait iş ve işlemler 2 ile 3 memur normu ile yürütülmekte, mevcut memur sayılarının çok yetersiz olması nedeniyle büyük sıkıntı aksaklıklar yaşanmaktadır. Bazı Başmüdürlükler bünyesinde İşletme Müdürlüklerinin işlerini yürüttüğü Daire Başkanlığı sayısının çok olmasına rağmen, aynı Başmüdürlük bünyesinde sadece İdari İşler Daire Başkanlığına ait 4 memur, İnsan Kaynaklarına ait 4 memur normunun olduğu görülmektedir. Buna rağmen İşletme bünyesindeki iş ve işlemler daha çok olmasına , mevcut memur norm dağılımında hakkaniyet bulunmamaktadır. İşletme bünyelerine acilen memur norm ilavelerinin yapılaması gereklidir. Gelinen süreçte , söz konusu birimlerde daha önceki KİK toplantılarında gündeme alınmasına rağmen halen, İşletme Müdürlükleri bünyesinde gerekli memur norm artışları yapılmadığı için, önemli sıkıntıların yaşandığı ve bu birimlerde personel yetersizliğinden iş ve işlemler yetiştirilemediğinden personellerin moral ve motivasyonları olumsuz etkilendiği tespit edilmiştir. Bu birimlere yapılması gereken memur norm artışlarının ivedi yapılması gerekir.

MOTORİZE KÖY DAĞITIMINDA KİRALANAN ARAÇLARIN ŞOFÖRLÜ OLARAK KİRALANMASINI

Motorize Köy dağıtımı yapan personeller, olumsuz hava şartları da dahil çok uzak mesafelerde bulunan köy dağıtımlarına tek başına can güvenliği bulunmadığı olumsuz hava koşullarının da bulunduğu zor bir ortamda görev yapmaktadırlar. Köy motorize dağıtım hizmetinin şoför kiralamasına gidilerek en az iki kişi olarak bu göreve gitmelerinin sağlanması ve köpek savar ile cep telefonu tahsis edilmesi.

TAŞERON DAĞITICILARA HİZMET ARAÇLARINI KULLANMA İZİNİ VERİLMESİ

Taşeron dağıtıcılara kurum idare malı araçların kullanımının sağlandırılması yönünde yönetmelik değişiklinin yapılması gerekmektedir.

ATM’LER İÇİN BAŞMÜDÜRLÜKLERDE YENİ BİR BİRİMİN OLUŞTURULMASI

ATM cihazlarında oluşan teknik ve Mali sorunlarının takibi için Başmüdürlükler bünyesinde ayrı bir birim oluşturulması gerekmektedir.

PARA SAYMA MAKİNASI

Kurumumuza yeni alınan tek Cıslı Para Sayma Makinelerinin sağlıklı çalışmadığı dolayısıyla Personelin açık verdiği müşahede edilmiş olup, bu para sayma makinelerinin yerine daha kullanışlı çift cıslı ile çok katlı ( aynı anda 10,20,50’li paraları sayımda ayırabilen) para sayma makinelerinin tahsis edilmesi.

PTT A.Ş.’NİN MEMUR VE DAĞITICI SAYISININ ARTTIRILMASINI

Türkiye genelinde PTT A. Ş hizmetlerinin daha kaliteli olarak yürütülmesi, müşteri memnuniyetinin sağlanması, personellerimizin daha sağlıklı ve verimli olabilmeleri bakımından, PTT A.Ş bünyesindeki dağıtıcı ve memur sayısının artırılması gerekir. Örneğin, Dünya posta birliğine bağlı Fransa’ nın nüfusu 80 milyon civarında olup, 260.000 personel görev yapmaktadır. Ülkenin aynı zamanda en çok kar eden Devlet kuruluşu olduğu göz önünde bulundurulduğunda, az ve eksik personelle çok karlılık ve hizmet kalitesi ve memnuniyetine ulaşılması mümkün bulunmadığını gerçeğini ortaya koymaktadır.

TÜM ÇALIŞANLARA SU VE SERVİS HİZMETİ VERİLMESİ

Su hizmeti verilmesinde 20 işyeri çalışan sayı sınırlamasının kaldırılarak, su hizmetinden tüm işyeri çalışanlarının faydalanmalarının sağlanması, Ayrıca, Büyükşehirlerde başlayan servis hizmetinin tüm illerde ugulanması, çalışanlarımızın kurum aidiyet duygusunun oluşmasına, çalışma barışı ve iş verimliğine olumlu katkı sağlayacaktır.

DAĞITIM HİZMETLERİ İÇİN ALINAN MOTORSİKLETLER KULLANILAMIYOR

Dağıtım hizmetleri için alınan 150’lik Honda marka motorsikletlerin şehir içinde dağıtım hizmetleri için uyumlu olmadığı, bilhassa bayan dağıtıcıların büyük olması nedeniyle motorsikletleri kullanmak istemedikleri, bir çok dağıtıcının da kullanırken kaza yaptıkları tespit edilmiştir.

Motorsikletlerin  Scooter  tipi olması kullanım ve dağıtım acısından daha verimli olacak olup, bundan sonraki alımlarda bu yönde ihaleye çıkılması isabetli olacaktır.

BEKLEYEN MEMUR VE DAĞITICI  NORM ARTIŞLARININ ACİLEN SİSTEME YÜKLENMESİNİN SAĞLANMASINI.

İL TALEPLERİ;

AFYONKARAHİSAR;

1-Motosikletle dağıtım yapan personele, rüzgardan korunması için siperlik  verilmesi.

2-PİDM bina yapım işinin hızlandırılması.

Afyon İl merkezinde cihet parselasyon incelemesi yapılması ve mevcut memur şef, ve dağıtıcı açığının en kısa sürede tamamlanması.

GAZİANTEP;

Gaziantep bünyesindeki dağıtıcı normunun yeterli gelmemesi nedeniyle dağıtıcı norm artışının sağlanması.

KARABÜK;

Karabük ve Safranbolu PTT Merkez Müdürlüklerinin yıkılarak yeniden yapılmalarını teminen, 2014-2015 yatırım programına alınmış olup, Safranbolu PTT Merkez Müdürlüğü 2014 Kasım ayından itibaren kiralanan yerde hizmet vermekte, Karabük PTT Merkez Müdürlüğü ise kiralanan  yere taşınma aşamasında bulunmaktadır. Bu hizmet binalarının yeniden yapımına ilişkin sürecin hızlandırılması,

Karabük PTT Başmüdürlüğü bünyesinde dağıtıcı normu 57 olup, çalışan dağıtıcı taşeron sayısı 26’dır, yani %50’si nin taşeron olması nedeniyle, köy motorize ve tebligat dağıtımlarında çalıştırılmaması nedeniyle, önemli ölçüde sıkıntı ve zorluklar yaşanmaktadır. Karabük PTT Başmüdürlüğü bünyesine acilen kurum dağıtıcı personeli tahsis edilmesi;

Eskipazar ve Yenice Merkez Müdürlüklerine birer adet posta ve Kargo gişe personeli ilave edilmesi.

2013 yılı KİK karalarında Karabük PTT Başmüdürlüğü bünyesinde otomasyon Teknisyen normuna 1 ilave edilerek 2’ye çıkarılması kara altına alınmasına rağmen halen bu norm artışıyla birlikte  2014 KİK de düzeltilmesi karar altına alınan Safranbolu Merkez sınıflandırılmasına ilişkin düzeltme de halen yapılmamıştır.

KOCAELİ;

Kocaeli PTT Başmüdürlüğü bünyesinde ATM si olan merkez veznelerine 1 adet katlı para sayma makinesi acilen alınması. .

KONYA ;

Konya Merkezinde bünyesinde ATM ve Şubelere para transferi için birim oluşturulması. Konya da 3 adet zırhlı araç 2 Merkez bünyesinde kullanılmakta olup, şube paylaşımında Çarşı ve Selçuk Üniversite PTT Merkezlerine başka şubeler bağlanacaktır. Para trafiğinin tek birim tarafından sağlanması hem personel hem de araç açısından tasarruf ve kolaylık sağlayacaktır.

Konya PTT Başmüdürlüğü bünyesinde ihtisas birimleri dahil, izin ve rapor dönemleri dahil işlerin aksatılmadan yürütülebilmesi bakımından, dağıtıcı ve memur norm çalışmasının yapılarak mevcut eksikliklerin acil giderilmesi.

 

Konya Merkezine bağlı Bosna, Mobilyacılar ve Beyhekim şubelerinde tuvalet ve lavabo sorunlarının çözülmesi. Tuvalet ve Lavabo sorunu çözülmeyen şubelerin kapatılması.

Konya PTT Başmüdürlüğünün 5. Katındaki salonun, Mevlana PİM binasında olduğu gibi sandalye masa mefruşatıyla ile düzenlenerek personellerin mesai arasında ve mesai sonrası kaynaşmalarının sağlanması.

Alaaddin Merkez Vezne normunun kontrolör tarafından 3 olarak belirlenmesine rağmen, yıllardır tek veznedar tarafından yürütülmektedir. Veznedar normunun belirlenen sayıya çıkarılarak doldurulması.

Konya PTT Başmüdürlüğü Hukuk servisinde çalışan Avukatın emekli olması nedeniyle, halen hukuk işleri Ankara PTT Başmüdürlüğüne bağlı olarak yürütülmektedir. Konya PTT Başmüdürlüğü bünyesinde hukuk servisi oluşturularak 1 Avukat normu verilerek doldurulması.

Konya PTT Başmüdürlüğü bünyesinde 55 memur, 30 dağıtıcı açığı bulunmakta olup, en kısa sürede giderilmesini talep ediyoruz.

HATAY PTT BAŞMÜDÜRLÜĞÜ

Antakya İl merkezinin nüfusu 600.000 bin civarında olup iki ilçeden oluşmaktadır. Defne İlçesine aynı adla yeni bir PTT Merkez Müdürlüğü Kurulmasını,

Dağıtım hizmetlerinin sağlıklı yapılmasını teminen talep edilen kiralık yerin ivedilikle kiralanması yetkisinin verilmesini ve Antakya merkezine Dağıtım Toplama Müdürlüğünün kurulmasını, 25 dağıtıcı ve 20 memur eksikliğinin en kısa sürede karşılanmasını,

SAMSUN;

-Samsun il ve ilçelerinde yıllık izinlerin kullandırılması esansında izine çıkanların yerine eleman verilmediğinden, önemli ölçüde sıkıntıların yaşanmasına ve işlerin aksamasına neden olmaktadır. İzin ve rapor olanların yerine mutlak surette personel verilmesi ve izinlerin düzenli olarak kullandırılmasını talep ediyoruz.

-Samsunun başta il merkezi olmak üzere ve diğer ilçelerin tamamında yeniden dağıtıcı işgücü incelmesi ve cihet parselasyon yapılması.. 

-Samsun bünyesine 2015 yılı için 1800 saat mesai verilmiş ve ilk üç ayda bitmiştir. Kalan aylar için 6000 saat mesai talebinin karşılanmasını talep ediyoruz. 

-Samsun PİM’de çalışan posta ve kargo dağıtımından sorumlu şef personellere mali sorumluluk tazminatı verilmiyor.

-Başmüdürlüğe servis kiralama yetkisi verilmesine rağmen, ihale işlemi yapılmamış olmasına karşın, servis ücretleri de halen ödenmemektedir.

ŞANLIURFA;

Şanlıurfa il Merkezinde özellikle Suriye den gelen vatandaşlarla birlikte yoğun bir nüfus artışı meydana gelmiş, diğer yandan yüzölç&

İLGİLİ FOTOĞRAFLAR